10 המכוניות עם צריכת הדלק הנמוכה ביותר-2016

בעידן של הידוק החגורה ואל מול מחירי דלק משתוללים, בבואם לבחור רכב ליותר ויותר אנשים חשוב בעיקר כמה דלק המכונית באמת צורכת. ניסינו לעשות קצת סדר וחזרנו עם עשר המכוניות החסכוניות בישראל.

 

1-ניסאן ליף-לא רואה תחנת דלק.

2016-07-31_1217

ניסאן ליף החשמלית לגמרי נמצאת במקום הראשון.היא המכונית החשמלית הנמכרת ביותר, והוכתרה כמכונית השנה בעולם אבל אם בחרתם בה כדאי שלא תתרחקו מעמדת הטעינה.

אנשים שלא רוצים להכנס לתחנת דלק כדי שיבחרו בניסאן ליף החשמלית.ניסאן ליף היא משפחתית קומפקטית וחמודה,אך למרות היותה חסכונית מאוד בדלק היא לא תתאים לכל אחד.

טווח הנסיעה המוצהר שלה הוא 175 ק"מ אך במבחנים שנערכו לה היא גמעה 77 ק"מ בלבד עד להטענה החדשה אך למרות זאת תעשו בעצמכם את החשבון-77 ק"מ בעלות של 13 ₪ מחיר טעינה היא עדיין עסקה לא רעה בכלל.

2-מיצובישי אווטלנדר PHV -52.6 ק"מ לליטר לפי גרסת יצרן.

Mitsubishi-Outlander-PHEV_03 (1)

במקום השני נמצא רכב פנאי של מיצובישי.הגרסה כאן היא היברידית לרכב האווטלנדר המוכר לנו אשר נטען מהשקע הביתי ומאפשר נסיעה על חשמל לטווח של 52 ק"מ.ברגע שהסוללה נגמרת המנוע עובר לעבוד על בנזין כמובן על חשבון צריכת הדלק.

יחידת הכוח כוללת שני מנועים חשמליים (קדמי עם 82 כ"ס ומומנט של 14 קג"מ ואחורי עם הספק זהה ו-20 קג"מ) ומנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר המפיק 121 כ"ס ו-19.4 קג"מ,אבל בהבדל מרכבים היברידים אחרים שבהם משמשת היחידה ההיברידית עזר למנועי הבנזין כאן המצב הוא הפוך והרכב נוסע על המנוע החשמלי כאשר מנוע הבנזין רק משמש לו לעזר.

לסיכום-מיצובישי אווטלנדר יכולה לסוע עד 52 ק"מ ללא שימוש בבנזין כלל אלא רק עם המנוע החשמלי במהירות של 120 קמ"ש וצריכת דלק מוצהרת של 52.6 ק"מ לליטר.

3-טויוטה פריוס פלאג אין – 47.6 ק"מ לליטר .

2016-07-31_1226

מכונית זו היא גרסת פלאג אין לפריוס. כלומר מכונית שניתן להטעין אותה מהשקע אך טווח הנסיעה החשמלית שלה היא נמוכה יותר.

הפריוס פלאג אין מציעה נסיעה חשמל במהירות של עד 135 קמ"ש ולטווח של עד 50 ק"מ.

בעוד בפריוס PHEV היוצאת הסוללה הייתה למעשה שילוב של שתי סוללות, אחת נטענת חיצונית עבור נסיעה חשמלית ושנייה כמו בפריוס הרגילה, בזו החדשה ישנה סוללה אחת בקיבולת גדולה יותר של 8.8kWh ובטכנולוגיית ליתיום-יון מתקדמת יותר. לפי טויוטה, הסוללה תאפשר לדגם נסיעה חשמלית מלאה (במצב EV) במהירות מרבית של 135 קמ"ש ולטווח מרבי של כ-50 ק"מ – פי שניים מהדגם היוצא. צריכת הדלק המשולבת בדגם עומדת על 71.4 ק"מ לליטר וטעינה מלאה של הסוללה משקע 240V דורשת זמן המתנה של כשעתיים ועשרים דקות.

4-טויוטה יאריס הייבריד – 27.8 ק"מ לליטר.

yaris_general_1

במקום הרביעי נמצאת יפנית נוספות – היאריס ההיברידית של טויוטה, שמציעה גם ממדים צנועים המתאימים יותר לניוד עירוני. היארס מצוידת במנוע בנזין שגם נעזר במנוע חשמלי ויחד הם מפיקים 100 כ"ס. במבחן נסיעה השיגה מכונית זו צריכת דלק באזור ה- 17-18 ק"מ לליטר כמובן בהתאם לסגנון הנסיעה ולתנאי הדרך..

5-טויוטה פריוס – 27.8 ק"מ לליטר.

2016-07-31_1229

הפריוס הינה מכונית שמגדירה לנו מחדש כיצד מכונית היברידית צריכה להיראות ואיך היא צריכה להתנהג. צריכת הדלק שלה היא נמוכה למדי. 19 ק"מ לליטר.

נפחו של מנוע הבנזין הוא אמנם עדיין 1.8 ליטר, אך המנוע החשמלי חדש, וההפסק המשולב דווקא הופחת. מ-136 כ"ס בדגם הפורש ל-122 כ"ס בזה הנכנס. כמו עם ההספק, כך גם עם הביצועים – הפריוס הקודמת האיצה למאה קמ"ש תוך 10.4 שניות ואילו זו החדשה מסיימת את המיאוץ בשתי עשיריות לאט יותר. התוצאה היא צריכת דלק שהשתפרה ועומדת כעת על 27.8 ק"מ לליטר גם בנסיעה עירונית וגם בשיוט.

6- טויוטה אוריס הייבריד – באיזור ה-14 ק"מ + לליטר.

auris_general

הטויוטה המכונית היפנית הזו מציגה צריכת דלק נמוכה למדי, באזור ה- 14 ק"מ לליטר וזוהי המכונית המשפחתית והקומפקטית ההיברידית – היחידה בקבוצה.

לאוריס הייבריד ביצועים טובים כשהסוללה טעונה, וסבירים כשהיא ריקה. כשהסוללה טעונה, גם עליות בכביש וגם שיוט מהיר מתבצעים באופן טוב, אך כשהיא מרוקנת צריך לאמץ חזק את מנוע הבנזין שנותר בודד במערכה. צריכת הדלק במבחנים שכללה גם נסיעה מהירה ומאומצת וגם שיוט רגוע, אבל היה בינעירוני ברובו, עמדה על ליטר ל- 16 ק"מ. נתון מצוין שאפשר לשפר בקלות בנסיעה מתונה ו/או בשטח מישורי. גם הוספת נסיעה עירונית לתמהיל משפרת משמעותית את הצריכה, בניגוד לרוב המכוניות.

7- לקסוס CT200H- באיזור ה14 ק"מ + לליטר.

1441637892_9c3fa15e84e942a1f34347388812e5fa

CT היא לא מכונית לביצועים. אם אתם זקוקים לתאוצות חזקות וריגושי מנוע, לכו בבקשה לדגם אחר. שם המשחק של הלקסוס הקטנה הוא חסכון בדלק. יחידת ההנעה מגיעה הישר מקרביה של טויוטה פריוס וכוללת מנוע חשמלי שפועל בשותפות עם מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר. יחדיו הם מספקים 136 ו-21.1 קג"מ. כשמפעילים את מצב ה-Sport מקבלים ביצועים סבירים בהחלט לצד צריכת דלק של כ-14.5 ק"מ לליטר בפועל. ואם תפגינו עדינות והתחשבות תקבלו מלקסוס CT200h צריכת דלק אמיתית של 18 ק"מ לליטר.

8-סקודה אוקטביה-11-12 ק"מ לליטר.

2016-07-31_1234

אוקטביה משווקת בארץ עם מבחר רחב של מנועי בנזין ודיזל. כל מנועי הבנזין מעולים זריזים, חסכוניים ונעימים. אין מה לחשוש מהביצועים גם בגרסת המנוע הקטן יותר (1.2 ליטר, 105 כ"ס) ואילו סקודה אוקטביה RS היא טיל על גלגלים. מנוע הדיזל הבסיס (1.6 ליטר, 105 כ"ס) סביר ומיועד בעיקר למוניות או ציי רכב שנוסעים הרבה. מנוע הדיזל הבכיר (2.0 ליטר, 150 כ"ס) חזק ונעים הרבה יותר. זה גם המנוע היחיד המשודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית רובוטית כפולת מצמד ולא 7 הילוכים (DSG). בעבר התגלו בתיבות אלה לא מעט תקלות והן עדיין צריכות להוכיח את עצמן. סקודה אוקטביה, צריכת דלק אמיתית: 11-12 ק"מ לליטר.

9- פיאט 500 ופיאט 500L.

2016-07-31_1236

הפיאט 500 הינה מכונית קטנה ואופנתית שבאה עם מנוע טורבו בנזין בנפח קטן ממש של 0.9 ליטר ועם תיבה ידנית. והפיאט השנייה – מיקראוון שמשיג צריכת דלק נמוך על ידי מנוע טורבו דיזל זעיר ותיבת הילוכים רובוטית שתיהן משיגות צריכת דלק נמוכה למדי.

10- מיצובישי ספייס סטאר.

2016-07-31_1238

מכונית מיני בעלת גיר ידני בנפח של 1 ליטר .במבחנים שנעשו לה צריכת הדלק הגיעה ל-14.5 ק"מ לליטר.

עשו את הבחירה הנכונה.בהצלחה.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *